מחקר ואסטרטגיה

במאמר קצר זה ננסה להדריך אתכם בשלבים הראשונים של תכנון אתר האינטרנט של העסק שלכם, עוד קודם לפיתוח ולעיצוב שלו. אנחנו מניחים כי, באותה הצורה שבה התלבטתם באשר לשם העסק, למוצרים שיימכרו בו ולאפיון קהל המטרה הרלוונטי, כך השקעתם בחשיבה על הדומיין ועל השימושיות של החנות הרשתית שלכם ושל חלון הראווה הבינלאומי והשקוף ביותר שקיים. לטובת אלו שפספסו, כמה עובדות על חשיבות המחקר והאסטרטגיה לשם פיתוח האתר ואפשרויות קידום האתרים העתידי וניצול מקסימאלי של האפשרויות האינטרנטיות הבלתי מוגבלות: מנועי החיפוש עברו, ועודם עוברים, תהליכי לוקאליזציה למדינות השונות, לתרבויות השונות ולשפות השונות וזאת על מנת למקסם ולייעל את אפשרויות הרווח של מנוע החיפוש.

סיומת Co.il

גולשים ישראלים יקבלו דירוג גבוה של סיומות co.il, בדיוק במידה שווה לגולש באנגליה שיקבל כברירת מחדל תוצאות של co.uk. משמעות הדבר היא שחברה, המעוניינת לפנות לגולשים ישראלים, באמצעות אתר האינטרנט הבינלאומי שלה (לו דומיין עם סיומת לא ישראלית ואחסון בחו"ל), תתחיל מנקודת פתיחה פחות טובה מזו של המתחרות בזירה הישראלית, ולהפך,

כדוגמת: חברה ישראלית השואפת לפעילות בינלאומית ותרכוש דומיין המסתיים בסיומת ישראל, יהיה נחות לעומת מתחריו. מיקום השרת חשוב גם הוא. מכיוון שמנועי החיפוש יקדמו אתרים הנמצאים ברשת האינטרנט המקומית, חברה הפונה לקהל האמריקאי, לדוגמא, תתקדם טוב יותר באם תימצא על שרת אמריקאי ולא ישראלי.

אופי האתר

מחקר מהותי נוסף לצורך קביעת אופי האתר הוא מחקר "ביטויי מפתח". במחקר הזה תבדקו ותבחנו אילו חיפושים רלוונטיים מתאימים לקהלי היעד שלכם. בכלים של היום ניתן לאפיין את הגולש הבודד עד לרמת המיקרו מבחינת תדירות הגלישה, המדינה שממנה הוא גולש ואפילו העיר הספציפית שבה הוא נמצא. עסקים רבים, אם לא כולם, משתמשים בשירותי חברות קידום אתרים כדוגמת webconcepts (seo- Search Engine Optimization) מכיוון שדרושה לכך מומחיות וידע נרכשים ונצברים, כמו גם פנאי וזמן, שאותם, לרוב, אין לבעלי העסק. חוסר שימת לב לפעילות קידום האתר כמוה כרשלנות עסקית! אם העסק לא יהיה בעמוד הראשון במנוע החיפוש, הרי שאלפי לקוחות פוטנציאליים פשוט לא יידעו עליו, ולא משנה כמה כסף תוציאו בתקציבי הפרסום והשיווק שלכם!!