לאתר אינטרנט, ככלי בעל מטרות ייעודיות וממוקדות, יכולות להיות מספר פונקציות, שאותן מגדיר בעליו כבר בשלב המקדמי של האפיון, ועליהן מבססים מתכנני ומתכנתי האתר את ממשק המשתמש והעיצוב. סוג האתר שעליו נדון במאמר זה הוא אתר התדמית (image) שמטרתו הספציפית היא קידום העסק מבחינה שיווקית, והוא מהווה חלק אינטגרלי ומובנה באסטרטגיית השיווק והמיתוג. אתר כזה תמיד יהיה בעל עמוד בית מזמין, נוח לתפעול ובעל חווית משתמש מקסימאלית, אשר יקבל אליו את הגולש, יפרוס את עיקרי מהות העסק וה"אני מאמין" שלו, בדרך כלל בעזרת מצגת (אנימציה או פלאש) או, באתרים מושקעים במיוחד, עם סרטון תדמית משולב וידאו ופלאש.
דף הבית
עמוד הבית יוביל לעמודים פנימיים, בהם ייפרסו הנקודות המרכזיות והחשובות לבעלי העסק, בעיקר על ידי הכוונה ליצירת קשר או הכוונה למקום האטרקטיבי.חשוב להדגיש כי אתר תדמית מהווה כר ובסיס להתרחבות עתידית לצורכי מכירה, אינפורמציה ועוד, והתכנות שלו משאיר פוטנציאל עתידי רב ולא מנוצל.