בניית קונספט

המהו קונספט? זהו הרעיון והמסר העיקריים שלאורם אנו נעצב ונבנה את האתר. הקונספט מבוסס על תהליך מחקר ואפיון מעמיק שנעשה עם הלקוח, עם שאיפותיו, רצונותיו והחזון שאליו הוא שואף, במסגרת עמידה במציאות התקציבית, הריאלית והתחרותית. בשלב זה נקבעת הפונקציונאליות של האתר מבחינה ניווט, איתור המידע, דרכי ביצוע הפעולות, נראות (VISUAL) ואסתטיקה גראפית נדרשת לקהל היעד הרלוונטי. בתהליך בניית הקונספט אנו יוצרים אחידות והומוגניות בין רמת העיצוב לרמת השימושיות כך שיהוו שלם הגדול מסכום חלקיו ויספקו נוחות וחווית משתמש אופטימאליות וזכורות, כך שהשהייה באתר תהיה ארוכה ככל האפשר, נעימה וידידותית, דברים שיסייעו בקידום האתר ורמת הכניסות אליו.

מחברות פיתוח ועיצוב אתרים מספקות ללקוח, לרוב, מספר סקיצות לקונספט ומהן נבחרת זו שתשפיע בצורה המיטבית ביותר על המרכיבים הבאים:

א.המעטפת של המערכת- מראה דף הבית, כחלון הראווה הראשון, העיקרי והמרכזי של האתר ועיצוב התבניות הפנימיות, שצריכות להיות באותה רמת גימור של דף הבית.

ב.אופן הביצוע של תהליכים במערכת- כמה קליקים נצטרך עד לביצוע פעולה? האם ניתן להדפיס או להעביר קבצים?

ג.הניווט במערכת- האם כל הדפים החשובים לנו נמצאים בדף הבית? האם הפעילות העיקרית של העסק (גלריה, חנות, מצגת) נמצאת במרחק סביר מדף הבית?

ד.האסתטיקה הכללית והתנהגות המערכת- האם האתר מרשים מבחינה עיצובית? מעניין מבחינת התכנים? מביא לגלישה חווייתית ככל הניתן?

עליכם, כבעלי העסק, מוטלת האחריות להסתכל על האתר שלכם כלקוחות מזדמנים פוטנציאליים. האם ככאלו תהיו מרוצים מדף הבית? מהגלישה לעמוד יצירת הקשר? מסידור הגלריה והתכנים המצורפים? האם כשתרצו לשמור קבלה ממוחשבת לא תיתקלו בהודעת שגיאה? אם כל התשובות הללו חיוביות, הרי שגם הלקוחות ייהנו מהאתר, יישארו בו ואף ישמשו כמליצי יושר שלכם, אם רק חלק מהתשובות חיוביות, זה הזמן לתיקונים, ברגע שהאתר באוויר, כל תקלה פוגמת בפעילות מנועי החיפוש ובאפשרויות קידום האתר שלכם ואם אף תשובה לא חיובית- הקונספט שגוי ויש להתחיל מבראשית.

תקציר:

מהו הקונספט ומדוע הוא כה חשוב בפיתוח ועיצוב אתר האינטרנט? האם קיים שטאנץ אחד לפיתוח אתר או שמדובר ביצירת אמנות יחידנית ושונה לכל אתר? במאמר זה ניגע, בקצרה, בשאלות המהותיות הנוגעות לפיתוח קונספט איכותי ונכון וננסה להזהיר מפני טעויות אפשריות ותוצאותיהן..