קביעת עלויות קידום אתרים

בעולם התחרותי של ימינו, עסק הרוצה לבלוט מעל כולם חייב לקדם את האתר שלו. קידום אתרים, הנקרא גם קידום אורגני, הוא סך כל הפעולות אותן מבצע בעל המקצוע על מנת לשפר את מיקומו של האתר במנוע החיפוש. מקדם האתרים עושה זאת על ידי שיפור קוד ומבנה האתר, כתיבת מאמרים, הכנסת מילות מפתח המתאימות לתחום העסק שלכם, בניית קישורים חיצוניים ופנימיים באתר ועוד.

אם החלטתם לקדם את האתר שלכם, וודאי פניתם לקבלת הצעות מחיר לקידום האתר. מחירי קידום אתרים משתנים ויכולים לנוע בין 500 ועד עשרת אלפים שקלים ומעלה. מחיר זול במיוחד לרוב יצביע על איכות ירודה של עבודה, משך זמן הקידום והתפוקה, ואינו בהכרח יספק את המענה המתאים לאתר שלכם. לפני שאתם בוחרים במקדם אתרים, חשוב שתדעו כי ישנם תנאים שונים המשפיעים על עלויות קידום האתר:

תחרותיות בתחום שלכם?

עד כמה ישנה תחרותיות בזירת התחום שלכם ועד כמה המתחרים שלכם חזקים מכם? כאשר השוק עשיר במתחרים, התמחור לקידום האתר יהיה גבוה יותר. קח לדוגמה, אם אתם עוסקים במקצוע בעל תחרותיות רבה כגון עריכת דין, תידרשו לקדם את האתר שלכם בצורה מאסיבית על מנת להופיע בעמודים הראשונים בגוגל.

מהו התקציב שלכם

לפני שאתם פונים לחברות לקידום אתרים, חשוב שתבררו מה התקציב העומד לרשותכם. לכל עסק ישנן הוצאות רבות כמו ארנונה, שכר דירה, מים וחשמל, ועליכם לקחת זאת בחשבון. יחד עם זאת, חשוב שתבינו כי קידום האתר שלכם אינה הוצאה ותו לא, אלא מדובר בהשקעה כדאית לאורך טווח שתסייע להבליט את האתר שלכם מעל כולם וכך תסייע לכם להשיג לקוחות רבים יותר.

המוניטין של מקדם האתר

כמו כל עסק, גם קידום אתרים הוא עניין של היצע וביקוש. ככל שמקדם האתרים מבוקש יותר הוא ידרוש תמחור גבוה יותר עבור שירותיו. המוניטין של מקדם האתר מושפע בין היתר מהניסיון שלו - עד כמה יש לו ניסיון בתחום קידום האתרים ומהם ההישגים שלו. כאשר אתם משוחחים עם מקדם אתרים, בקשו שיציג בפניכם את ההצלחות שלו בקידום אתרים שונים, לאו דווקא בתחום העסק שלכם. נסו לבחון את הידע המקצועי שלו בתחום, עד כמה הוא ער לחידושים שונים בתחום קידום האתרים ועד כמה הוא יצירתי ומקצועי.

חשוב לדעת כי ישנם מקדמי אתרים שמתקשים יותר בשיווק עצמי ולכן התמחור שלהם זול יותר, אך אין זה אומר בהכרח שיעשו עבודה פחות טובה ממקדמי אתרים שדורשים מחיר גבוה במיוחד

המוניטין של האתר שלכם

גם למוניטין של האתר שלכם יש משקל בעת קבלת הצעת המחיר ממקדם האתרים. אם אתם בעלים של חברה גדולה ומוכרת, ייתכן שמקדם האתרים יתפשר על המחיר על מנת לפרסם את האתר שלכם בתיק העבודות שלו ובכך להקנות יוקרה לנסיונו המקצועי.

כתיבת תוכן

כדי לקדם כראוי את האתר שלכם, יש צורך בפרסם מאמרים בתחום שלכם באתר. ישנם מקדמי אתרים שיציעו את השירות הזה עבורכם, וישנם כאלו שלא עוסקים בתחום כתיבת מאמרים וישאירו לכם את העבודה הזו. מחיר קידום האתרים עשוי להשתנות לפי המרכיב הזה, וכדאי לבדוק היטב האם מקדם האתרים עוסק גם בכתיבת תוכן או בגיוס כותבי תוכן.

עד כמה אתם תובענים

רומא לא נבנתה ביום אחד, וכך גם האתר שלכם לא יופיע בעמוד הראשון בגוגל בתוך שבוע. תהליך קידום אתרים הינו תהליך מתמשך הלוקח זמן, אך ישנם לקוחות אשר דורשים לראות תוצאות מיידיות. במקרים כאלו, ייתכן שמקדם האתרים יבקש סכום גבוה יותר על מנת להשיג לכם תוצאות במהירות גבוהה יותר.

כמה עולה לקדם אתר?

כאמור, קידום אתר יכול להתחיל מסכום של 500 שקלים בחודש ולהגיע ליותר מעשרת אלפים שקלים ומעלה לחודש. קידום אתר במחיר של 1,500 שקלים לרוב יתאים לעסק הנמצא בתחילת דרכו, שאינו מתמודד עם מתחרים רבים ושנדרשת רמת השקעה נמוכה יחסית לקדם אותו. קידום אתר במחיר של 2,000-3,000 שקלים יתאים לעסק בסדר גודל בינוני שיש לו תחרות בינונית בתחומו של כ-15 אתרים מתחרים. קידום אתרים במחיר של יותר מ- 5,000 שקלים יתאים לחברות גדולות בעלות תקציב שמן במיוחד בתחום תחרותי ושדורשות השקעה בקידום לטווח ארוך.