איך להפוך אתר לעסק

לפיתוח אתר אינטרנט יש כמה יעדים- להיות אינפורמטיבי ולספק מידע לקהל רלוונטי, בין אם ממוקד ובין אם כללי, להיות מסחרי ולספק צורך פיזי לקהל צרכנים פוטנציאלי או לשמש כחלק מאסטרטגיית השיווק ולהוות זרז ליצירת קשר ופנייה אליך ולעסק שלך.

על מנת להצליח לעמוד ביעדים שהצבת, לא מספיק לרכוש דומיין, לפתח אתר ולהעלות אותו לרשת, אלא צריך לפעול ולהתמיד ביצירת תנועה מתמדת אליו, וחשוב מכך, לתת לגולשים שכבר נמצאים באתר, את ההרגשה הטובה ביותר האפשרית!

שיווק אינטרנטי הוא פתרון יעיל מאוד לשם קידום המותג ופיתוחו, בצורה קלה, נוחה וזולה משמעותית מכל פעילות מדיה אחרת, אך חשוב להתמקצע ולהבין מה עושים, כי כגודל ההצלחה הפוטנציאלית, כך עומק הנחיתה האפשרית. ישנן שלוש דרכים עיקריות לייצר תנועה יומיומית ומתגברת לאתר שלכם.

1.  SEO – Search Engine Optimization

זוהי תנועה אורגנית שנעשית ללא ידיעתכם על ידי מנועי החיפוש עצמם התרים ומחפשים את נוכחותכם, ונוכחות התכנים שלכם, ברשת. זוהי שיטה חזקה ויעילה מאוד, אך תדרוש מכם עדכונים, הוספת תכנים ופעילות חכמה ונבונה ברשת ובאתרים השונים. קיימות נוסחאות לפעילות מנועי החיפוש וככל שתיטיבו ללמוד ולדעת עליהן, כך תייעלו את העבודה ותקדמו את האתר, ואתכם, במעלה מנועי החיפוש.

2. Pay per click (ppc)

דרך שבה נוצרת תנועה לאתר שלכם על ידי לחיצה על מודעה מעוצבת הממוקמת בצידי מנוע החיפוש. אתם משלמים על כל הקלקה לגוף שדרכו אתם מפרסמים את המודעה, ולכן הוא דואג לקדם אותה לראש רשימות החיפוש. המפתח לפעילות יעילה ומוצלחת, בכלי המצוין הזה, הוא הבנת מילות החיפוש הרלוונטיות וכתיבת המלל הנכון במודעה. שוב, לימוד נכון של הטקטיקות היעילות, ישפר ויהפוך את המודעה לכלי עסקי מניב ורווחי.

3. Web 2.0

המונח מתייחס לשימוש ברשתות חברתיות ובפורומים אינטראקטיביים. חשיפה ופעילות באתרים בעלי עוצמה שיווקית אדירה כמו פייסבוק, יוטיוב, דה מרקר ועוד. זוהי פעילות שלא עולה כסף, אך דורשת עבודה שיווקית יעילה, נכונה ותדמיתית, כך ששמכם, שם העסק וההכוונה לאתר ישמשו ככרטיס ביקור מקצועי ומכובד. ככל שתהוו גורם מקצועי ומקצועני אמיתי ברשתות הללו, כך תביאו אליכם לקוחות פוטנציאליים שישאלו, יתעניינו ויגלשו לאתר שלכם.

כל הדרכים הללו הן כלים משמעותיים וחזקים לשיווק האתר והפיכתו לעסק חי ומרוויח, אך חשוב להתמקצע ולשדר אמינות, מקצועיות והבנת המדיה על מנת לא לפגוע ולהשיג תוצאות הפוכות, ובלתי רצויות, כי הרשת זוכרת הכל, לחיוב וגם, למצער, לשלילה.