מה זה שפת HTML5?

מאמרים נוספים

בניית אתרים עם שפת התכנות HTML5 

HTML היא שפת תגיות וטכנולוגיה מרכזית באינטרנט המשמשת לעיצוב המבנה והתצוגה של תוכן ברשת האינטרנט HTML5 מצעידה את עולם בניית אתרי ודפי אינטרנט כמה רמות קדימה, השפה גם עוזרת מאד לקידום אתרים יעיל במיוחד.

Hyper Text Markup Language היא שפת קוד בסיסית לסביבת ה-Web עבור בניית אתרים   HTML5 מנחה את דפדפנים איך להציג דף אינטרנט מבוקש מבחינת עיצוב ומראה הטקסט, הצגת תמונות, הצגת טבלאות, עיצוב הדף ועוד היא למעשה גם שפת בניית אתרים, ושפת תגיות. כל דף אינטרנט תקני מבוסס למעשה על HTML.

בכדי  ליצור ממשק עשיר ומורכב, יחד עם חוויית משתמש אינטראקטיבית וחיה, נצרכת התקנת תוספים (Plugins) לדפדפנים. הבעיה עם התוספים האלו היא שהם הערימו בעיות רבות  על בוני האתרים וגם על המשתמשים: אי תאימות לפלטפורמות וההתקנים השונים, בעיות נגישות אתר, פגיעה בקידום של תכנים במנועי החיפוש (SEO) ועוד, ולכך באה שפת HTML5 החוסכת לנו התקנת תוספים ועימם גם את הבעיות. 

מי המציא את HTML5 ולמה?

HTML5 הוא גרסה מתקדמת ומשדרגת בכמה רמות את ה HTML המקורית,  שפת HTML5 פותחה על ידי התאגיד W3C  עבור קהילת בוני האתרים, W3C   היא קהילה בינלאומית המפתחת תקני קוד לבניית אתרים על מנת להבטיח את צמיחת הרשת. גרסה זו של  HTML5 כוללת יכולות עשירות של תצוגה ואינטראקציות שונות, המהוות חלק בלתי נפרד ממנה. היא גם מספקת המון כלים חדשים, במטרה להקל על עבודת  הפיתוח של המפתחים ואנשי בניית אתרים, ייחודה של  HTML5 היא שהיא מאפשרת שילוב של רכיבים שונים באתר כגון – וידאו, סאונד סרטוני אנימציה, ואפקטים נוספים, בלי  צורך בהתקנה או הרחבה כלשהי, מה שעושה חיים קלים ושימוש פופולארי ב HTML5 במצב הקיים כיום כמעט כל הגרסאות המתקדמות של כל הדפדפנים הפופולריים תומכות ב-HTML5, וגם דפדפנים סלולריים של סמארטפונים תומכים בתוכנה.

עיקר ההקלה היא הנגישות של מוצרי אפל לאתרים הכוללים מדיה עשירה, בעבר אייפונים, ואייפדים לא יכלו להשתמש בטכנולוגיית HTML  או בטכנולוגית .FLASH אבל כיום, הודות לפיתוח של השפה המצב השתנה לבלי היכר ובכניסת ה-HTML5 לחיינו, ניתן כיום לצפות ברוב רובם של הסרטונים ברשת. סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל המנוח, היה בין המקדמים המובילים ביותר בפיתוח שפת HTML5.

רק גרסאות חדשות תומכות ב HTML5-. גרסאות ישנות יותר של דפדפנים כגון אקספלורר שבע או שמונה אינם תומכות ב-HTML5. ומי שרוצה להיות מעודכן ולא לבזבז זמן מומלץ לשדרג לגרסה חדשה. הגיע הזמן להתקדם ולהשתדרג ל-HTML5 המקל על החיים ומשפר את נוחות העבודה, יחד עם קצב והספקים גדולים יותר לעומת הגרסאות הקודמות והישנות. 

מהו השיפור שHTML- נותן  לאתר האינטרנט?

מבחינה מקצועית- 5HTML מקלה מאוד על בוני אתרים, והשפה כוללת שלל ומגוון אפשרויות תצוגה של מדיה בדפי האינטרנט כלים נוספים להטמעת תוכן בדפים. מצד הלקוח/משתמש -HTML5  מאפשר ייצוג גראפי גמיש ביותר של מידע לדוגמה: יש אפשרות  כעת להטמיע באתרים וידאו ברמה גבוהה מאד וגם לאפשר שימוש פעיל, עם קבצים המאוחסנים על המחשב או על הסמארטפון, בנוסף לזה השפה נותנת אפשרות להקטין ולהגדיל תמונה מבלי לפגוע ברזולוציה שלה.

לסיכום: שפת HTML5 שידרגה את האינטרנט בכמה רמות קדימה ובמיוחד מי שהרוויח מהנושא אלו המתכנתים בוני האתרים. כמו כן מומלץ לכל מי שעוד לא עדכן את הדפדפן שלו לגרסאות החדשות, מומלץ לו לעשות זה מהאפשרויות החדשות.

מחבר המאמר

יצחק נחמד - וובמסטר

יצחק נחמד - וובמסטר

בונה אתרים מומחה אופטימיזציה לממשקי הניהול השונים, אדם נהדר עם ידע מקצועי רחב ניתן להניח כי כבר יש לך אתר אינטרנט, אבל האם זה מספק את המטרות זה היה אמור להיות? WebConcepts הם יועצים שיווקיים במשך שנים רבות, ביצעו מחקר מעמיק בתחום זה, ויחד עם חברת התוכנה דניאל טק, מומחים לשיווק באינטרנט, ערכנו עבורך מספר עסקאות בחבילה, שאחת מהן תספק את התשובה המושלמת עבור העסק שלך

כל עסקאות החבילה בנויות על פי העקרונות הבאים: תשובה כוללת לכל הצרכים. מרגע שהעלית את דעתך, נדאג לכל. הזמנת התחום המתאים ביותר עבור סוג העסק שלך.  כתיבה מקצועית של התוכן שלך - כתיבה שיווקית לוגית אשר תמשוך ותרגש את המבקר לאתר עד שהוא עושה הזמנה או יוצר קשר. העיצוב הנכון והמקצועי ייבחר מתוך מבחר תבניות שאנו מציעים לך.

אתר יאוחסן באירוח מתוחכם ומתקדם ויתקדם במנועי החיפוש, כולל גוגל. האתר הוא הנכס שלך, לא שייך לכל חברה, ספק או תוכנית. אם אתה רוצה לעבור למקום אחר אתה רשאי לקחת את הקוד איתך ולבנות אתר אחר. האתר יהיה מתקדם באופן מקצועי.  ישנם יתרונות רבים אשר יוסברו לך כאשר אנו ניפגש. תחומי ההתמחות שלנו: Web Designe, אינטרנט פיתוח, Hosting, העתקת כתיבה, SEO

תוכנות מומלצות לקידום אתרים

תוכנות מומלצות לקידום אתרים

קידום אתרים הוא תהליך חשוב להצלחתו של כל אתר אינטרנט. בחירת התוכנות הנכונות לקידום האתר...

מה זה שפת HTML5?

מה זה שפת HTML5?

HTML היא שפת תגיות וטכנולוגיה מרכזית באינטרנט המשמשת לעיצוב המבנה והתצוגה של תוכן ברשת...

מהו שימור לקוחות עסקי

מהו שימור לקוחות עסקי

אחד הכלים הטובים ביותר להגדלת המחזור הוא שימור לקוחות קיימים, לקוחות אלו כבר יש להם...

הנצפים ביותר

פורסם לאחרונה