אבטחת תשלום באינטרנט

מאמרים נוספים

קניתם מוצר באינטרנט איך תבטחו את כספכם ותגנו עליו?

עקב בעיות אבטחת מידע הקיימות באינטרנט וכדי להסדיר את התשלומים התפתחו שירותים המאפשרים מסחר אלקטרוני אנונימי יותר, מבחינת הצרכן, או פרוטוקלי אבטחה אשר מטרתם להפיג חששותיו, לפחות חלקית.

חלק מהשירותים שהתפתחו, כגון שירות קניה בטוחה של Visa נועדו בעיקר להבטיח כי העושה שימוש בכרטיס האשראי באינטרנט הוא אכן בעל הכרטיס. עוד אמצעי ביטוח נפוץ הוא -PayPal - שהוא עסק מסחר אלקטרוני המאפשר העברת כספים וביצוע תשלומים באמצעות אתר אינטרנט.

האתר והשירות הוקמו כדי לאפשר רכישה או מכירה קלה יותר דרך האינטרנט. האתר עובד עם מספר רב של מדינות, ובחלקן ישנה הגבלה של העברת כסף באמצעות השירות לבעל חשבון אחר או הגבלות אחרות. הכנסות השירות הן מעמלות המוכרים ומפרסום.

יתרונות אתר המאבטח את התשלום

יתרונותיו של אתר מסוג זה הם אבטחה וריכוזיות. פרטי כרטיס האשראי נמצאים באתר מרכזי אחד, ולא מופצים באתרים רבים, שקשה לדעת מהי רמת האבטחה שלהם והסיכון שבהם לחשיפת פרטי כרטיס האשראי. מכיוון שמדובר באתר גדול, ייחודי ומקצועי לנושא, שמשקיע הרבה בנושא אבטחת המידע, ההנחה היא שהסיכון לדליפת הנתונים נמוך יותר מאשר ברוב האתרים.

החברה מתחייבת גם לנסות לעזור ללקוח במקרה שהתבצעה תקלה ברכישה, כגון קניית מוצר לא תקין, תיאור המוצר היה שגוי, או שהמוצר לא הגיע ללקוח. תחילה נפתח "עימות" שבו הקונה או המוכר מערערים על תקינות העסקה.

במקרה ששני הצדדים לא הגיעו להסכמה, רשאי אחד הצדדים "להסלים" את המחלוקת לתביעה, שבה פייפאל יבחן את המחלוקת תוך שהוא נותן לצד השני זמן מסוים לענות. במקרה שהצד השני לא ענה במסגרת הזמן (בדרך כלל, כ-7 ימים) תוכרע המחלוקת באופן אוטומטי לטובת התובע. במקרה שהנתבע ישיב, פייפאל יבחן את האירוע ויכריע לטובת אחד הצדדים. לעתים קורה שקונים מנצלים שירות זה לרעה, וטוענים טענות שקריות. לעתים קורה שמוכרים מתלוננים שקונים מתלוננים שהמוצר לא הגיע, או שהגיע במצב לא טוב, ובכך הם מאלצים את המוכר לתת החזר גם אם המוצר הגיע במלואו.

מאפשרים לצרכן להסתיר את מספר הכרטיס מהאתרים השונים. סוג זה של שירות מאפשר לצרכן להירשם ולקבל מספר מנוי - אותו ימסור לבעלי האתרים השונים עימם הוא מבקש לבצע עסקה. אלו יעבירו את בקשת התשלום לספק השירות של הצרכן, ורק זה יעביר הבקשה לחברת האשראי.

פרוטוקולים ואמצעי אבטחה

לצד שירותים אלו נפוצו פרוטוקלי ואמצעי אבטחה, שמטרתם להגן על המידע המועבר בעת ביצוע העסקה בין הלקוח לבית העסק המקוון. אתרים רבים משתמשים כיום בפרוטוקול https, המצפין את הודעות ה-http לפני שאלו נשלחות ומפענח אותן עם הגעתן ליעד. ההצפנה עצמה נעשתה בעבר על ידי פרוטוקול ההצפנה SSL וכיום רב השימוש ביורשו - TLS, אשר הפך גם לתקן אינטרנטי.

אספקט אחר של הגנת הלקוח נוגע לשיווק המוצרים עצמם. כיוון שהלקוח לא יכול לראות את המוצר שהוא יקבל, מלבד בתמונות או סרטי וידאו שמספק האתר, גדל החשש שמא יתקל במעשה רמאות ולא יקבל את אשר שילם עליו. בישראל חוק הגנת הצרכן מגן על הרוכשים בחנויות מקוונות ומשווה את העסקאות בכאלו לעסקאות בחנויות "רגילות".

פיתוח אתרים טוב נותן לצרכן את הביטחון מראש שכספן נמצא המקום שמור ויעיל.

מחבר המאמר

יצחק נחמד - וובמסטר

יצחק נחמד - וובמסטר

בונה אתרים מומחה אופטימיזציה לממשקי הניהול השונים, אדם נהדר עם ידע מקצועי רחב ניתן להניח כי כבר יש לך אתר אינטרנט, אבל האם זה מספק את המטרות זה היה אמור להיות? WebConcepts הם יועצים שיווקיים במשך שנים רבות, ביצעו מחקר מעמיק בתחום זה, ויחד עם חברת התוכנה דניאל טק, מומחים לשיווק באינטרנט, ערכנו עבורך מספר עסקאות בחבילה, שאחת מהן תספק את התשובה המושלמת עבור העסק שלך

כל עסקאות החבילה בנויות על פי העקרונות הבאים: תשובה כוללת לכל הצרכים. מרגע שהעלית את דעתך, נדאג לכל. הזמנת התחום המתאים ביותר עבור סוג העסק שלך.  כתיבה מקצועית של התוכן שלך - כתיבה שיווקית לוגית אשר תמשוך ותרגש את המבקר לאתר עד שהוא עושה הזמנה או יוצר קשר. העיצוב הנכון והמקצועי ייבחר מתוך מבחר תבניות שאנו מציעים לך.

אתר יאוחסן באירוח מתוחכם ומתקדם ויתקדם במנועי החיפוש, כולל גוגל. האתר הוא הנכס שלך, לא שייך לכל חברה, ספק או תוכנית. אם אתה רוצה לעבור למקום אחר אתה רשאי לקחת את הקוד איתך ולבנות אתר אחר. האתר יהיה מתקדם באופן מקצועי.  ישנם יתרונות רבים אשר יוסברו לך כאשר אנו ניפגש. תחומי ההתמחות שלנו: Web Designe, אינטרנט פיתוח, Hosting, העתקת כתיבה, SEO

תוכנות מומלצות לקידום אתרים

תוכנות מומלצות לקידום אתרים

קידום אתרים הוא תהליך חשוב להצלחתו של כל אתר אינטרנט. בחירת התוכנות הנכונות לקידום האתר...

מה זה שפת HTML5?

מה זה שפת HTML5?

HTML היא שפת תגיות וטכנולוגיה מרכזית באינטרנט המשמשת לעיצוב המבנה והתצוגה של תוכן ברשת...

מהו שימור לקוחות עסקי

מהו שימור לקוחות עסקי

אחד הכלים הטובים ביותר להגדלת המחזור הוא שימור לקוחות קיימים, לקוחות אלו כבר יש להם...